Follow
Jordi Collet Sabé
Jordi Collet Sabé
Prof. Sociología de la educación (UVic)
Verified email at uvic.cat
Title
Cited by
Cited by
Year
Against school: an epistemological critique
S Ball, J Collet-Sabe
Discourse: Studies in the cultural politics of education 43 (6), 985-999, 2022
1102022
Escuelas, familias y resultados académicos. Un nuevo modelo de análisis de las relaciones entre docentes y progenitores para el éxito de todo el alumnado
J Collet Sabé, X Besalú, J Feu, A Tort
Universidad de Granada, 2014
1052014
Análisis de la actual formación docente en competencias TIC. Por una nueva perspectiva basada en las competencias, las experiencias y los conocimientos previos de los docentes
M Beneyto-Seoane, J Collet-Sabé
98*2017
Famílies, escola i èxit: millorar els vincles per millorar els resultats
J Collet, A Tort
Fundació Jaume Bofill, 2011
862011
Translations of new public management: A decentred approach to school governance in four OECD countries
A Wilkins, J Collet-Sabé, B Gobby, J Hangartner
Globalisation, Societies and Education 17 (2), 147-160, 2019
692019
Espacios de participación
J Collet, A Tort
Cuadernos de pedagogía 378, 57-60, 2008
662008
‘I do not like what I am becoming but…’: transforming the identity of head teachers in Catalonia
J Collet-Sabé
Journal of Education Policy 32 (2), 141-158, 2017
562017
La acogida educativa en los centros escolares en Cataluña: más allá de los recursos específicos para el alumnado de nueva incorporación
N Simó Gil, J Pàmies Rovira, J Collet Sabé, A Tort Bardolet
Revista Complutense de Educación, 2014
47*2014
The crisis in religious socialization: An analytical proposal
JC Sabe
Social compass 54 (1), 97-111, 2007
442007
Can schools become an inclusive space shared by all families? Learnings and debates from an action research project in Catalonia
M Beneyto, J Castillo, J Collet-Sabé, A Tort
Educational Action Research 27 (2), 210-226, 2019
432019
Beyond School. The challenge of co-producing and commoning a different episteme for education
J Collet-Sabé, SJ Ball
Journal of Education Policy 38 (6), 895-910, 2023
402023
La gobernanza escolar democrática
J Collet, A Tort
Ediciones Morata, 2016
402016
Escuela, familias y comunidad: la perspectiva imprescindible para educar hoy
J Collet, A Tort
Octaedro, 2017
36*2017
Participació, política i joves. Una aproximació a les pràctiques polítiques, la participació social i l’afecció política de la joventut catalana
I González, J Collet, J Sanmartín
Barcelona: Institut de Govern i Polítiques Públiques, 2007
362007
Hacia una escuela para lo común
J Collet, S Grinberg
Debates, luchas y propuestas. Morata, 2022
33*2022
¿ Cómo y para qué educan las familias hoy?: los nuevos procesos de socialización familiar
Collet i Sabé Collet
Icaria, 2013
322013
More innovation, less inclusion? Debates and discussions regarding the intersectionality of innovation and inclusion in the Catalan school system: a position paper
S Baena, J Collet-Sabé, M Garcia-Molsosa, M Manzano
International Journal of Inclusive Education 26 (9), 865-877, 2022
282022
What do families of the ‘professional and managerial’class educate their children for? The links between happiness and autonomy
J Collet-Sabé, A Tort
British Journal of Sociology of Education 36 (2), 234-249, 2015
282015
School satisfaction among youth in residential care: A multi-source analysis
M Garcia-Molsosa, J Collet-Sabé, JC Martori, C Montserrat
Children and Youth Services Review 105, 104409, 2019
272019
What are the factors influencing the school functioning of children in residential care: A systematic review
M Garcia-Molsosa, J Collet-Sabé, C Montserrat
Children and Youth Services Review 120, 105740, 2021
252021
The system can't perform the operation now. Try again later.
Articles 1–20